bluecomx Yorum yapılmamış

Firmalara satış ve ürün tanıtımı konusunda büyük destek sağlamakta olan çağrı merkezi hizmetlerinin asıl görevi firmanın hizmet kalitesini arttırarak müşterinin memnuniyetini sağlamaktadır. Müşterilerin memnuniyetini arttırmak ve hizmet kalitesini yükseltmek adına çağrı merkezinin sunmuş olduğu hizmetler anket şeklinde değerlendirmeye sunulur. Müşterinin ücretsiz olarak katılım sağlayabildiği bu anketler ile çağrı merkezi çalışanın müşteriye sunmuş olduğu hizmet değerlendirmeye alınmaktadır. Tele anket çağrı merkezi hizmeti ile müşterilerin firma ve ürün hakkındaki görüş, öneri ve şikayetleri çok daha kolay bir şekilde değerlendirme altına alınabilmektedir.

Çağrı Merkezi Ve Müşteri Memnuniyeti

Çağrı merkezi çok eski zamandan beri var olan bir hizmet olsa da özellikle son yıllarda çok daha aktif şekilde piyasada hizmet vermektedir. Çağrı merkezi çalışanlarının diksiyonu düzgün, sabırlı, ikna kabiliyeti yüksek, çözüm odaklı ve en önemlisi de pratik bir yapıya sahip olması müşteri memnuniyetini sağlamak ve müşterinin firmaya karşı sadakatini arttırmak için oldukça önemlidir. Son zamanlarda çağrı sonrası anket sistemi ile çağrı merkezi çalışanlarının müşteriye sunduğu hizmet değerlendirilerek müşteri memnuniyetine çok daha fazla önem verilmeye başlanmıştır.

Çağrı Sonrası Anket Nasıl Yapılır?

Çağrı merkezi çalışanının hizmet değerlendirmesi ve müşteri memnuniyetinin daha iyi bir şekilde sağlanabilmesi için çağrı sonrası anket çalışmaları büyük önem taşımaktadır. Çağrı sonrası anket çalışması müşterinin isteği doğrultusunda müşterinin çağrı sonrasında değerlendirme yapabilmesi için çağrı merkezi çalışanı görüşme sonrası müşteriyi otomatik olarak ankete yönlendirmektedir. Firma tarafından hazırlanan anket soruları müşteriye aktarılarak müşterinin firmanın sunmuş olduğu hizmetten ve çağrı merkezi çalışanı ile yapmış olduğu görüşmeden ne kadar memnun kaldığını değerlendirebilmektedir. Genel olarak puanlama şeklinde yapılan anket değerlendirmelerinde müşterilerden 1 ile 5 arasında puan vermesi istenir. Müşteri memnuniyetine göre puanlamasını yapar ve bu puanlamaların değerlendirilmesi sonucunda çağrı merkezi çalışanının müşteriye sunmuş olduğu hizmet kalitesi kolay bir şekilde analiz edilebilir. Puan değerlendirmesi yüksek olan personelin performansı ve müşteri memnuniyeti iyi demektir. Her çağrı merkezi çalışanı değerlendirme amaçlı müşteriye ankete katılmak isteyip istemediğini sormak zorundadır.