bluecomx Yorum yapılmamış

Çağrı merkezi hizmetleri ürün satışı ve satış sonrası hizmetlerde de müşteri ile iletişime geçerek firma il müşteri arasında bir köprü oluşturmaktadır. Genel olarak satış sonrası işlemlerde teknik servis yönlendirmeleri yapılarak müşteriye kusursuz hizmet sunulmaktadır. Teknik servis yönlendirme işlemleri de yine çağrı merkezi çalışanı tarafından müşterinin talep ve beklentilerini karşılamak için ilgili ekibe aktarılması sonucu gerçekleşmektedir. Teknik servis yönlendirmeleri sadece kurulum değil aynı zamanda müşteri talebi, şikayet ve problemler için de yapılabilmektedir. Müşteri çağrı merkezi hizmetleri ile iletişim kurarak problemini belirttikten sonra eğer çağrı merkezi çözümlemede yeterli kalmıyor ise teknik servis yönlendirmeleri yapmaktadır.

Teknik Servis Hizmetlerinin Görevi

Çağrı merkezi hizmetlerinde görev alan çalışanlar müşterilerin sorunlarına anlık olarak çözüm bulsa da bazı durumlarda teknik servis hizmetlerinden de yardım talep edebilmektedir. Teknik servis hizmetleri müşteri ile iletişim kurarak probleminin ne olduğunu tam olarak anladıktan sonra çözümleme yoluna gitmektedir. Problem tespitinin yapılmasının ardından gerekli müdahale işlemini yapan teknik servis çalışanları da müşterinin talep ve isteklerine göre çalışma sağlamaktadır. Teknik servis hizmetlerinin görevi sadece onarım değil aynı zamanda müşterilerin sorularına da cevap vermek ve müşteriyi mevcut ürün ile ilgili ayrıntılı bir şekilde bilgilendirmektir.

Teknik servis hizmetleri bazen müşteri problemlerine anlık olarak çözüm üretemez ve kayıt açarak problemi detaylı bir şekilde inceler. Bu süre zarfında müşteriye alınan arıza kaydı ile ilgili bilgilendirme mesajı da göndererek müşterinin bilgisi dahilinde hareket eder.

Çağrı Merkezi Çalışanlarında Teknik Beceri

Çağrı merkezi çalışanlarının teknik becerisi yüksek olmalıdır. Müşteriler bazen sinirli ve ters yapıda olabilmektedir. Çağrı merkezi çalışanları çözüm odaklı yaklaşım ve teknik bilgileri ile müşterilerin beklentilerini hızlı bir şekilde çözümleyerek hem müşteri memnuniyetini üst düzeyde tutabilir hem de müşterinin memnun kalmasını sağlayarak firmaya karşı güven duygusunun oluşmasına yardımcı olur ve müşterinin firmaya karşı sadakatini arttırır. Teknik becerinin yanı sıra çağrı merkezi çalışanlarının sabırlı, yeniliğe açık, teknolojik gelişmeleri takip eden, planlı, disiplinli, diksiyonu düzgün ve karşısındakini dinleme gibi özelliklere sahip olması gerekir.