bluecomx Yorum yapılmamış

Çağrı merkezleri müşteri ilişkileri ile firma ilişkilerini güçlendiren önemli bir köprüdür. Çağrı merkezleri ile müşterilerine hizmet sunan firmalardan bazıları çağrı merkezi desteğini kendi bünyesinden vermekte olup bazı firmalarda ise dış kaynaklardan destek alınarak gerçekleşmektedir. Outsource işlemi olarak bilinen dış kaynak kullanımı günümüzde pek çok firmanın kullandığı bir destektir. Outsource aslında müşterilere daha profesyonel ve kusursuz hizmet sunmak için bir firma açısından kaçınılmazdır. İnhouse ise bunun tam aksine iç kaynaklardan firmanın kendi temin ettiği personel ekibi ile verilen bir hizmettir. Peki Outsource Mu Inhouse Mu?

Outsource Mu Inhouse Arasındaki Fark Nedir?

Outsource; firmanın belirli bir ücret karşılığı çağrı merkezi işlemlerini işinde uzman bir firmaya devrederek dış kaynaktan almış olduğu hizmettir. Inhouse ise; firmanın kendi bünyesinde çalışan elemanları ve kendi imkanları doğrultusunda kurduğu ekipmanları ile kurmuş olduğu firmaya bağlı verilen hizmetlerdir. Her iki hizmet de müşteri memnuniyetini ön planda tutmak için çalışmalar sağlıyor olsa da iç kaynaklı çağrı merkezleri müşteri üzerinde tam olarak kontrol sağlayarak müşterinin beklentilerine daha hızlı bir şekilde çözüm üretebilmektedir. Bunun yanı sıra inhouse yani iç kaynaklardan yapılan çağrı merkezi işlemlerinde çağrı merkezi çalışanı firmanın işleyişine daha alışkın olduğundan ve firmanın işleyişini daha detaylı olarak bildiğinden müşteriyi çok daha kolay bir şekilde isteklerine yönlendirebilmektedir.

Inhouse’un Avantajları

Inhouse olarak hizmet sunan çağrı merkezlerinde çağrı merkezi çalışanı firma bünyesinden bir eleman olduğu için firmanın özel bilgileri dışarı yansıtılmamakta ve şirket bilgileri saklı tutulabilmektedir. Bunun yanı sıra Outsource yani dış kaynakta müşteriye detaylı bilgi verilebilmesi için öncelikle firmadan detayların öğrenilmesi gerekir. Çünkü çağrı merkezlerinde müşteriye doğru ve hızlı bir şekilde çözüm odaklı yaklaşmak büyük önem taşır. Ancak Inhouse’da zaten çağrı merkezi çalışanı firma bünyesine bağlı olduğundan tüm detaylara hakimdir ve müşteriye çok daha hızlı ve çok daha çözüm odaklı bir yaklaşımda bulunabilmektedir. Bu da müşteri ve firma arasındaki bağı sağlamlaştırarak firmanın müşteriler gözünde referansının olumlu bir şekilde gözükmesini sağlamaktadır.