bluecomx Yorum yapılmamış

Çağrı merkezi hizmetleri telefon üzerinden müşteriler ile iletişim kurarak müşterilerin sipariş kaydını oluşturmakta ve müşteri siparişlerini tamamlayarak satış gerçekleştirmektedir. Sipariş yönetimi çağrı merkezi hizmetinin aldığı sipariş kaydı doğrultusunda gerçekleşir bu nedenle çağrı merkezi çalışanı müşteri siparişi oluştururken detaylara dikkat etmelidir. Aksi bir durumda müşteri ve firma arasında istenmeyen problemler yaşanabilmektedir. Sipariş yönetiminde müşteri memnuniyeti ve müşterinin beklentileri ön planda tutularak işlem yapılmalıdır. Çağrı merkezi çalışanları sipariş yönetiminde müşteriden sipariş alırken hem gelen çağrılar doğrultusunda sipariş kaydı oluşturmakta hem de müşterileri arayarak ürün pazarlama ve satış işlemi gerçekleştirmektedir.

Sipariş Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Çağrı merkezi hizmeti sipariş yönetiminde çok dikkatli olmalıdır. Müşterilerin talepleri doğrultusunda oluşturulmakta olan siparişlerde müşterinin istediği detaylar ve miktarlar oldukça önemlidir. Kusursuz ve sorunsuz bir şekilde alınan siparişler müşteriye sorunsuz bir şekilde iletilirse firmanın hizmet kalitesi de müşteri gözünde bir o kadar artar. Sipariş yönetiminde müşteriyi yönlendirmek ve müşteriye ürünler hakkında tüm detayları ve özellikleri aktararak müşteriye güncel kampanyaları sunmak da çağrı merkezi hizmetlerinin başlıca görevleri arasında yer almaktadır. Sipariş yönetimi çağrı merkezi hizmetlerinin en çok dikkat etmesi ve en çok özen göstermesi gereken işler arasında yer almaktadır.

Sipariş Yönetiminin Önemi

Sipariş yönetimi sistemi ile müşterilerin siparişlerini telefon aracılığı ile alarak sipariş kaydı oluşturabilmek mümkündür. Bunun yanı sıra müşteri siparişlerinin detayını ve siparişlerin son durumunu da sistem üzerinden takip edebilen çağrı merkezi hizmetleri ürünlerin son durumları ile ilgili müşteriye bilgilendirme sağlayarak müşteri memnuniyetini ön planda tutabilmektedir. Sipariş yönetiminde sipariş kaydı oluşturulurken kullanılmakta olan sistemin işleyişi de oldukça önemlidir. Müşterinin talep etmiş olduğu ürünün stoklarda olup olmadığını sistem üzerinden kontrol ederek müşteriye bilgilendirme yapılır ve müşterinin talep ve istekleri doğrultusunda müşteriye uygun başka ürün seçenekleri aktarılır. Sipariş yönetiminin önemi firma açısından oldukça büyüktür çünkü telefon ve internet üzerinden yönetilmekte olan siparişler ile firma ek bir satış gerçekleştirir ve bu da firmanın satışlarını yükseltmekte büyük rol oynar.