bluecomx Yorum yapılmamış

Memnuniyet aramaları çağrı merkezi hizmetinde müşterilerin firma hakkındaki görüşlerini öğrenmek açısından oldukça önemlidir. Çağrı merkezi hizmetleri satış sonrası müşterilerin iletişim numaraları üzerinden müşteri ile iletişime geçmekte ve almış olduğu ürün ya da hizmetten ne derece memnun olduğu ile ilgili sorular sormaktadır. Yapılan bazı anket çalışmaları ile de müşterilerin firma ve hizmetten ne kadar memnun kaldığı araştırılarak gerekli önlemler alınmaktadır. Memnuniyet aramalarında çağrı merkezi hizmeti müşteriye birtakım sorular sorar ve müşterilerin öneri ve görüşlerini not ederek kayıt altına alır. Çağrı merkezi hizmetlerinin baş görevi olan müşteri memnuniyeti için çağrı merkezi çalışanı gerekli tüm çalışmaları yapmaktadır. Ürün desteği, satış sonrası hizmet ve memnuniyet aramaları gibi yoğun telefon trafiği ile müşterinin memnuniyetini kazanmaya çalışan çağrı merkezi çalışanları için müşterilerin hizmet kalitesini değerlendirmesi büyük önem taşır. Çünkü bu personelin de başarısını yansıtır.

Memnuniyet Aramaları Neden Yapılır?

Çağrı merkezi hizmetleri tarafından yapılmakta olan memnuniyet aramaları müşterilerin görüşlerini almak ve hizmet kalitesini hedef kitlenin görüşlerine göre yönlendirmek için toplanır. Bunun yanı sıra firma çalışanın müşteri ile ne derece ilgilendiği de değerlendirilerek çalışan personelin müşteriye davranış şekli değerlendirilir.

Memnuniyet aramaları satış sonrası hizmette de firmanın müşterinin yanında olduğunu temsil eder ve bu müşteri ve firma arasında güven bağı kurmak açısından oldukça önemlidir. Memnuniyet aramalarında genel olarak alınan üründen ne derece memnun olunduğu, hizmet sunulan mağazadan kalınan memnuniyet ve satış personelinin ne şekilde davrandığı gibi sorular sorularak müşterilerin vermiş olduğu cevaplara göre değerlendirmeler yapılmaktadır.

Müşteri Memnuniyet Anketi

Çağrı merkezi tarafından yapılmakta olan memnuniyet aramaları firmalara göre farklılık göstermektedir. Bazı firmalarda müşteri hizmetleri müşteri ile direk iletişim kurarak değerlendirme yaparken bazı firmalarda ise memnuniyet anketi düzenlenerek müşterinin firma hakkındaki görüş ve önerileri değerlendirilmektedir. Memnuniyet aramalarında müşterilerin değerlendirmelerine sunulan anketler ücretsizdir. Genel olarak birkaç sorudan oluşmakta olan memnuniyet anketleri puanlama üzerinden değerlendirmeye alınmaktadır. Bu anketlerde 5 en yüksek puan olurken 1 ise en düşük rakamı temsil etmektedir.