bluecomx Yorum yapılmamış

Firma için müşteri kazanmak ve kazanmış olduğu müşteriyi kendi bünyesinde sabit tutmak büyük önem taşır. Çağrı merkezi hizmetleri tam da bu konuda gerekli tüm çalışmaları sağlayarak müşterinin memnuniyetini sağlamakta, firmalara büyük destek sağlayarak ve müşteri sadakatini arttırarak müşteriyi kazanmaktadır. Geri kazanım aramaları çağrı merkezi hizmetinin başlıca görevlerindendir. Müşteriler herhangi bir sebepten kaynaklı olarak firmadan almış olduğu ürün ya da hizmeti sonlandırmak isteyebilmektedir. Çağrı merkezi bu konuda devreye girerek müşterinin neden firmadan vazgeçtiğini öğrenmekte ve müşteriyi geri kazanmak için gerekli tüm çalışmayı sağlamaktadır.  İkna kabiliyeti yüksek olan çağrı merkezi çalışanı müşteriyi geri kazanarak firmanın satış kaybını önler ve firmanın hizmet kalitesini yükselterek daha fazla satış yapmasına olanak sağlar.

Geri Kazanım Aramalarında Yapılan Görüşmeler

Özellikle iletişim hizmetlerinde sıklıkla gerçekleştirilen geri kazanım aramaları müşterilerin ikna edilmesi ve aynı operatöre devam etmesi için yapılan görüşmeleri içermektedir. Çağrı merkezi hizmetleri müşterilerin kullanımlarını takip ederek kontrat yenileme, aktivasyon, geri kazanım ve müşteriyi elde tutma gibi işlemler için gerekli tüm çalışmaları sağlayarak müşterilerin kullanımlarına özel teklifler ve avantajlar sunmaktadır.  Çağrı merkezi hizmetleri müşterilerin tüm data ve kullanımlarına erişim sağlayarak müşterinin memnuniyeti için özel bir teklif sunmak için yaptığı çalışmalar geri kazanımda oldukça önemlidir çünkü kaybedilen her müşteri satışın düşmesine ve rakibin artmasına sebebiyet vermektedir.

Müşteri Geri Kazanımın Firma İçin Önemi

Firma için müşteri kaybı oldukça sıkıntılı ve istenmeyen bir durumdur. Bu konuda müşteri geri kazanım ile ilgili çağrı merkezi çalışanlarına büyük görevler düşmektedir. Müşteriler çağrı merkezi hizmetlerine bağlanarak abonelik iptali gibi taleplerde bulunabilmektedir. Bu gibi durumlarda müşteriye karşı olan çözüm odaklı ve sabırlı yaklaşım müşteriyi geri kazanımda ikna etme konusunda en etkili yöntemlerden biridir. Müşteriye çözüm odaklı bir yaklaşım sunabilmek için önce müşterinin problemi ve aboneliği neden sonlandırmak istediği dinlenmeli ve sonrasında müşterinin problemlerine karşı çözüm sunarak müşteriye dönüş sağlanmalıdır. Müşteriye çözüm odaklı ve kibar yaklaşımlar sağlamak müşteri geri kazanımda en etkili yöntemlerden biridir.