bluecomx Yorum yapılmamış

Çağrı merkezleri sunmuş olduğu çözüm odaklı hizmet ile müşteri memnuniyetini üst seviyeye taşımak ile görevlidir. 7/24 müşteriler ile iletişim halinde olan ve müşterilerin soru ve isteklerine anlık olarak cevap veren çözüm odaklı çağrı merkezi hizmeti müşteriler ile firma arasında güçlü bir bağ kurmaya yardımcı olurken müşterilerin firmaya karşı olan güvenini sağlama konusunda da büyük ölçüde rol oynamaktadır.  Çağrı merkezi çalışanları gün içerisinde yoğun olarak müşteri şikayetlerine ve sorunlarına çözüm üretmek için çalışma sağlıyor olsa da müşterilerin talep ve önerilerini alma, satış, reklam, pazarlama ve anket katılımları gibi pek çok işlemde de hizmet sunmaktadır. Yapmış olduğu işler ile diğer firma çalışanlarının iş yükünü büyük oranda hafifleten çağrı merkezleri müşteri ile iyi bir şekilde iletişim kurmalıdır.

Çözüm Odaklı Yaklaşım Nasıl Olmalıdır?

Çağrı merkezi çalışanlarının müşteri memnuniyetini kazanmak için çalışmalar sağladığından daha önceki yazılarımızda da bahsetmiştik. Çağrı merkezi çalışanlarının müşterilere çözüm odaklı cevap verebilmesi için öncelikle müşteriyi dinlemesi, müşterinin istek, talep ve şikayetlerini iyi bir şekilde anlaması ve müşterinin beklentileri doğrultusunda cevap verecek şekilde hareket etmesi gerekmektedir. Müşterinin problemi her ne olursa olsun müşteriye karşı yaklaşım daima kibar, nazik ve sabırlı bir şekilde olmalıdır. Çünkü çağrı merkezi çalışanları bire bir firmayı temsil etmiş olduğundan müşteriler ile yapılan her türlü görüşmede onarlın vermiş olduğu cevap firmanın vermiş olduğu cevap olarak algılanmaktadır.

Müşteriye Hızlı Dönüş Sağlama

Çağrı merkezleri kullanmış olduğu yazılım sistemleri ile müşteri bilgilerini daha detaylı bir şekilde gözlemleyerek müşteriyi daha iyi şekilde tanıyabilmektedir. Müşteriler her zaman çağrı merkezlerinden sorunlarına hızlı bir şekilde çözüm sunmalarını, anlık olarak sorunların giderilmesini ve kalıcı çözüm sunmalarını beklerler. Çağrı merkezi çalışanları kullanmış olduğu yazılımlar ile müşterilere sorunun durumuna göre anlık olarak da çözüm üretebilmektedir. Bir çağrı merkezi çalışanı müşteriye ne kadar hızlı ve ne kadar çözüm odaklı bir dönüş sağlarsa müşteri de bir o kadar memnun kalır ve firmaya olan sadakat ve güven duygusu artar.