bluecomx Yorum yapılmamış

Çağrı merkezleri özellikle büyük firmaların vazgeçilmez bir çalışma ekibi olmaya başladı. Bir firma neden çağrı merkezi hizmeti almalıdır? Bu  soruya en güzel cevap;  çağrı merkezleri firmanın iş yükünü hafifletmekle kalmayıp müşterilere 7/24 günün her saati hizmet sunarak firmanın sürekli ulaşılabilirliğini sağlamakta ve müşteriler ile görüşme sağlayarak hem müşterilerin sorunlarına anlık olarak çözüm üretmekte hem de firmaya satış, reklam ve daha pek çok işlevde müşteriler ile birebir iletişim kurarak yardımcı olmaktadır. Çağrı merkezi çalışanları vardiyalı olarak hizmet sunduğundan müşteri dilediği saatte firmaya erişim sağlayabilmektedir.

Çağrı merkezleri maliyetlerinde azaltılması konusuna büyük oranda katkı sağlamaktadır. Ayrıca bir firma çağrı merkezi hizmeti vererek müşterilerin istedikleri birime çok daha kolay ve çok daha hızlı bir şekilde bağlanarak sorunlarının çözümlenmesini hızlandırmış olur. Çünkü çağrı merkezi her zaman hızlı ve çözüm odaklı çalışmalar sağlamaktadır.

Çağrı Merkezinin Avantajları

Çağrı merkezleri hem müşterilere hem de bağlı bulunmuş oldukları firmaya pek çok avantaj sunmaktadır. Çağrı merkezleri müşterinin şikayetlerinin anında giderilmesini sağlarken hem müşteri memnuniyetini arttırır hem de firmanın hizmet kalitesini yükseltmiş olur. Bunun yanı sıra müşteri ve firma arasında bir köprü kuran çağrı merkezi firmanın ürünleri ile ilgili tanıtım ve satış yapmak için de müşteriler ile iletişim kurar ve diğer çalışanlara da iş yükü konusunda rahatlama sağlar. Satış ve pazarlama desteği ile firmanın gelirlerine de katkı sağlayan çağrı merkezlerinde müşteri ile kurulan diyalogdan müşteri ne kadar memnun kalırsa firmanın büyümesi de bir o kadar hızlı gerçekleşmektedir. Çağrı merkezlerinden raporlamalar alınarak müşterilerin görüş ve önerileri de rahat bir şekilde değerlendirilebilmektedir.

Çağrı Merkezlerinin Görevleri

Çağrı merkezlerinin görevleri arasında müşterinin sorunlarını çözmek en temel görev olarak bilinmektedir. Ayrıca bunun yanı sıra müşteri taleplerini değerlendirmek, satış sonrası hizmet olarak müşteriyi satın almış olduğu ürünün özellik ve detayları ile ilgili bilgilendirmek, ürünlerle ilgili servis yönlendirmesi yapmak ve müşteri memnuniyeti ile ilgili anket değerlendirmesi yapmak da çağrı merkezi çalışanlarının görevleri arasında yer almaktadır.