bluecomx Yorum yapılmamış

Satış, satış öncesi ve satış sonrası hizmet gibi işlemlerde firmayı temsil ederek müşterinin beklentilerine cevap vermekte olan çağrı merkezi hizmetleri büyük firmaların neredeyse tamamında sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. Günden güne yaygınlaşarak pek çok firma tarafından çağrı merkezi hizmeti verilmesi hem firma hem de müşteri için pek çok fayda sunmaktadır. Inbound satış çağrı merkezi hizmeti ise dışarıdan gelen müşteri aramalarını cevaplayarak müşterilere satın almış oldukları ürün ile ilgili destek, yardım ve bilgilendirme gibi işlemler yapmaktadır. Bunun yanı sıra müşterinin talep ve istekleri doğrultusunda işlem yapma ve satış gerçekleştirme gibi hizmetlerde sunmakta olan ınbound satış işleminde çağrılara yanıt vererek müşteri memnuniyetini sağlamak ve müşteri beklentilerini karşılamak en önemli kuraldır.

Inbound Satış İşlemlerinde Müşteri Memnuniyeti

Çağrı merkezleri müşteri ile iletişim kurmak ve müşteri memnuniyetini sağlamak için hizmet vermektedir. Genel olarak her türlü probleme çözüm odaklı yaklaşım sağlamakta olan çağrı merkezi hizmetleri müşterilerin istekleri doğrultusunda müşteriden onay alarak işlem gerçekleştirebilmektedir. Firmanın 7/24 hizmet vermesini ve günün her saati ulaşılabilir olmasını sağlamakta olan çağrı merkezi çalışanları müşteri memnuniyeti için vardiyalı sistem ile çalışmakta ve kesintisiz hizmet sunmaktadır. Satış için en önemli kural müşteri memnuniyetidir çünkü mutlu bir müşteri her zaman sağlam bir referans olarak bilinir. Inbound satış işlemlerinde ise ağırlık her zaman müşteri sorunlarına ve beklentilerine anlık ve kısa sürede çözüm üreterek müşteri memnuniyetini sağlamak ve müşteriyi kazanmaktır.

Inbound Satış İşlemlerinin Önemi

Inbound satış çağrı merkezi hizmetleri adı altında çalışma sağlamakta olan çağrı merkezi çalışanları müşterilerin işlemini yapmak, taleplerini karşılamak ve isteklerini kayıt altına almak için çalışma sağlamaktadır. Müşteri ilişkileri firmada en zor aşamadır çünkü her müşteri farklı bir beklenti içerisindedir ve hiçbir müşterinin beklemeye tahammülü yoktur. Firmanın diğer çalışanları müşteri ile iletişim kurmadığı için işlerine daha fazla yoğunlaşarak verimliliklerinde artış gözlemlenmektedir. Inbound satış çağrı merkezi hizmetlerinde en önemli görevlerdendir. Bunun sebebi ise müşteri aldığı ürün ile ilgili destek ve hizmeti bu bölümden almaktadır.