bluecomx Yorum yapılmamış

Çağrı merkezleri müşterilerin ihtiyaçlarına hızlı bir şekilde cevap vererek müşteri memnuniyetini kazanmak için günün her saati 7/24 hizmet vermektedir. Bu durum hem müşteri sorunlarının daha çabuk giderilmesini sağlamakta hem de müşterinin firmaya sürekli olarak ulaşabilmesini sağlayarak müşteri gözünde firmanın hizmet kalitesini arttırmaktadır. Çağrı merkezi çalışanları 7/24 müşterilere cevap verdiğinden pek çok çalışanda uyku sorunu söz konusudur. Çağrı merkezi çalışanlarının uyku sorunu bu sektörde ortak problem olarak bilinmektedir. Gece ve gündüz olmak üzere vardiyalı olarak hizmet sağlayan çağrı merkezi çalışanları bazı zamanlar uyku problemi yüzünden zorluk çekebilmektedir.

Çağrı Merkezi Çalışanlarda Uyku Sorununun Olumsuz Etkileri

Vardiyalı sistem olarak çalışma sağlayan çağrı merkezi çalışanlarında uyku probleminin büyük bir şikayet olduğundan daha önce bahsetmiştik. İnsan vücudu gece uyumaya alışık olduğundan en çok da gece vardiyaları zorlu ve problemli geçmektedir. Uyku problemi pek çok insanda günlük yaşamda olumsuz durumlara yol açabildiği gibi çağrı merkezi çalışanları için de zor durumlara sebep olabilmektedir. Uykusuz kalmanın çağrı merkezi çalışanlarına olumsuz etkilerinin başında verimliliğin düşmesi ve seste yorgunluk gibi problemler gelmektedir. Bunun yanı sıra insan sağlığını olumsuz derecede etkilemekte olan uykusuzluk problemi iş yerinde devamsızlık gibi problemlere de yol açabilmektedir. Pek çok kişi uykusunu tam olarak alamadığı zaman sinirli ve gergin davranışlar sergileyebilmektedir ancak çağrı merkezi çalışanlarının asla böyle bir şansı yoktur. Müşteri ile iletişimde özellikle diksiyonu düzgün ve müşteri ilişkileri iyi olan kişilerin seçildiği çağrı merkezinde her zaman müşterinin istekleri ön planda tutulmaktadır.

Çağrı Merkezi Çalışanları Nasıl Olmalıdır?

Çağrı merkezinde görev almak dışarıdan görüldüğü kadar kolay değil. Çağrı merkezi çalışanları sürekli olarak müşteriler ile irtibat halinde olduğu için müşteri memnuniyetini sağlamak amacı ile müşteriyi dinlemek, müşterinin talep ve isteklerini anlamak ve müşteriye karşı sabırlı olarak kibar, nazik bir şekilde davranmak zorundadır. Müşteri şikayetlerinde çözüm odaklı olarak müşterinin memnuniyetini sağlamakla görevli olan çağrı merkezi çalışanları uyku problemi, ses yorgunluğu ve buna benzer kişisel problemlerini müşteriye asla yansıtmamalıdır.