Müşteri Sunucu Mimarisi


Son zamanlarda ülkemizde yoğun rağbet gören çağrı merkezleri iletişim halinde oldukları müşteriler, tedarikçiler, bayiler ve ya işlemi olan müşteriler başta telefon olmak üzere diğer tüm alternatif dağıtım kanallarını ( fax, mail, adres vs ) kullanarak iletişim yürütülen; yazılım, donanım, insan kaynakları iş akışlarından oluşan iletişim merkezleridir. Gelen çağrı ve giden çağrı diye iki ayrı birimleri bulunmaktadır. Hastane, sanal ofis, otel, yemek yerleri, teknik destek veren firmalar, bankalar vs kurumlarda yaygın kullanılır. En büyük avantajı müşteri taleplerinin doğrudan hızlı bir şekilde alınmasıdır. Çünkü sistemsel bir iş akışı olması yani Client\Server Architecture (Müşteri Sunucu Mimarisi) dediğimiz araçları ve imkanları paylaşan bilgisayarlar ağı ile çalışılmaktadır.