Çağrı Merkezinin Markaya Kattığı Önem


Pazarlama dünyasının iyice yaygınlaştığı ama bir o kadar da kızıştığı yeni bir çağdayız. Adını 5 yıl önce hiç duymadığımız markalar birden dünya devi olurken, hep duyup gördüklerimiz ise yavaş yavaş tarih sayfalarına karışıyor.

Özellikle yeni çağa ayak uyduramayan ve kendini yenileyemeyen sektörlerin makus kaderi ne yazık ki kaybolup gitmek. Önemli olan işinizi ne kadar iyi yaptığınız değil artık, kendinizi insanlara göstermeniz ve anlatmanız gerek. Çağrı merkezinin markaya kattığı önem burada devreye giriyor.

Satış öncesi müşteri aramaları ile markanız ve ürününüz hakkında bilgilendirme yaparken insanların tepkilerini ölçüp satış stratejinize ekliyor. Satış esnasında yine çeşitli kanallarda satış sürecine dahil olup pazarlama stratejinize destek oluyor.

Ama çağrı merkezinin markaya kattığı önem için söylenebilecek en dikkat çekici işlev satış sonrası için geçerli. Bugün büyük markaların “BÜYÜK” olabilmelerinin en büyük sebebi satış sonrası müşteri ilişkilerini devam ettirmek.

Satış sonrası müşteri ilişkileri artık aradaki ticari ilişkinin marka çatısında bir aileye dönüşmesini sağlamak için yapılır. Çağrı merkezinin markaya kattığı önem satıştan sonra müşterinin olumlu ya da olumsuz tepkilerini sürece dahil edip müşterinin sorununu dikkatle dinledikten sonra üretilecek çözüm için yöntem belirler.

Bu sayede müşteri markanın kendisini ne kadar önemsediğinin farkına varır. Bu önemseme farkındalılığı müşterilerin alışveriş tercihlerini doğrudan etkileyen en önemli sebeplerden birdir. Alışveriş tercihlerinde ihtiyaç kadar önemli bir etkisi vardır.

Ayrıca markanızı geliştirmek ya da yaygınlaştırmak istediğinizde bunu yapabileceğiniz pek çok reklam enstrümanına sahipsiniz, fakat bire bir etkileşim sadece ürününüzü değil aynı zamanda sizleri de etkin bir şekilde tanıtmaya yarayacaktır.

Yaptığınız işi sizden daha iyi kimse yapamaz, ama unutmayın ki günümüz ticari hayatı sadece işinizi iyi yapmaktan çok daha komplike ve karmaşık komplex bir yapıya sahiptir. Tedarikçi tercihinizden satış noktası tercihinize kadar pek çok etken sizleri olumlu ya da olumsuz olarak müşteri ilişkileri konusunda etkileyebilir.

Bu noktada size düzenli olarak raporlama yapan Çağrı merkezinin markaya kattığı önem devreye girer ve siz de attığınız adımların bir sonrasını görebilir ve emin adımlar ile daha da ileriye gidebilirsiniz.