Çağrı Merkezi İşletmeciliği


Çağrı merkezleri kurum ve kuruluşların iletişimde oldukları kişilerle yapmış oldukları sözlü ya da yazılı görüşmelerin yer aldığı çalışma alanları olarak bilinmektedir. Çağrı merkezleri genellikle firmaların müşterileri ile olan ilişkilerinde öne çıkan bir ihtiyaç olduğundan dolayı hizmet sektörü içerisinde bulunan her firma için gerekli olabilmektedir.

112 gibi acil durumlarda aranması gereken adreslerde de etkin bir şekilde görev alan çağrı merkezi personelleri için günümüzde üniversitelerin ‘’Çağrı Merkezi Hizmetleri’’ bölümünden eğitim verilebilmektedir.

Çağrı Merkezi İşletmeciliği İçin Gerekenler


• Çağrı merkezli işletmeciliği alanında hizmet vermek isteyenlerin öncelikle bu alanda yeterli eğitimi almış olması gerekir. Çağrı merkezi eğitimi için birkaç günlük kurslara gitmek yeterli gibi görünse de üniversitelerden eğitim alarak bu alana özel diploma elde etmiş olmak daha sağlıklı bir iş ortamı hazırlamayı sağlayacaktır.

• Çağrı merkezi kurulacağı zaman hangi firmalar için ne gibi hizmetler verileceği konusunu netleştirmek gerekir. Teknik sorunların çözüme ulaştırılacağı bir çağrı merkezi oluşturabileceğiniz gibi anlaştığınız bir giyim firmasının pazarlama kısmı için de hizmet verebilirsiniz.

Çağrı merkezi işletmeciliğinde personellerin motivasyonu, çalışma tempoları, müşterilerin beklentileri gibi pek çok detaya dikkat edilmesi gerekir.

• Çağrı merkezi açabilmek için iş yeri açabilmek için çeşitli belgelere ihtiyaç duyulduğu gibi internet ağının, telefonların, bilgisayar sistemlerinin ve ofis malzemeleri gibi ekipmanların bulunması gerekir.

• Çağrı merkezi açabilmek için gerekli belgeleri edinerek devlet kurumlarına iletmek de önemli bir konudur.

Çağrı Merkezi İşletmeciliğinde Dikkat Edilmesi Gerekenler


Çağrı merkezi açmak için belirli bir miktarda yatırım yapmak gerekmektedir. Yatırım yaparken kullanılacak olan yazılım sistemleri ve cihazlarının yenilenen teknolojiye uyum sağlayabilecek kapasitede olmasına dikkat edilmelidir. Gelecek dönemde yeni harcamalar yapmanızı sağlayacak kaliteli yazılım ve ekipmanlar maddi anlamda boş harcamalar yapmak yerine yeni yatırımlar ile büyümenize imkan tanıyacaktır. Her çağrı merkezi masasının ve personelinin yeni bir yatırım olduğunu bilerek hesaplamalar yapmanız ve müşterilerinize her zaman kesintisiz bir şekilde hizmet vermeye çalışmanız dikkat edeceğiniz ayrıntılardan olacaktır. Ayrıca çağrı merkezinizin ekipmanlarına bakım ve onarım hizmeti verecek teknik servislerin bulunduğunuz yere yakınlığına da dikkat etmelisiniz.