Müşteri ile iletişim merkezi ve kontrollük (Çağrı Değişkenlikleri)


Çağrı merkezleri son döneme damgası vuran ve birçok insana iş olanağı sağlayıp ekmek kapısı olan yaygın kurumlardır. Şu an günümüzde çağrı merkezi hizmeti vermeyen kurum pek nadir denecek kadar azdır. Çünkü her saat hizmet ister müşteriler. Her an her işlemi olabilir. Ya da dışarı çıkıp işlem yapmaktansa evde oturup telefonla aramayı daha çok tercih eder herkes. Buna istinaden çağrı merkezleri yoğun hizmet vermektedir. Hizmeti verilen her işlemin sisteme girilmesi gerekir. Çağrıları işleme sokabilmek için kullanılan Call control variables denen bir takım kriter vardır. Yani çağrı kontrolü değişkenleri dediğimiz yönlendirme kriterleri, çağrı taşırma ve eşik zamanlaması gibi örnek verilebilir.