Banka Çağrı Merkezi IVR Yapısı Nedir


IVR Yapısı çağrı merkezleri için vazgeçilmez bir özelliktir. Telefonun çalması ile birlikte kullanıcının karşısına çıkan karşılama anonsu ile başlayarak canlı desteğe ulaşana kadar olan tüm yönlendirme ses kayıtlarına IVR Yapısı diyoruz.

IVR Yapısı doğru oluşturulması gereken önemli bir uygulamadır. Hedeflerin doğru belirtilmesi, son kullanıcını istediği hedefe kolay ulaşabilmesi, IVR Yapısının anlaşılır olması çok önemlidir. Çağrı merkezlerinde IVR Yapısı çok büyük öneme sahiptir. Özellikle banka çağrı merkezi IVR Yapısı oldukça büyük öneme sahiptir.

Banka çağrı merkezi çalışanlarının ve müşterilerinin en az zaman kaybı ile gerekli işlemleri gerçekleştirebilmesinde IVR Yapısı hayati öneme sahiptir.

Biz Bluecom olarak küçük büyük tüm çağrı merkezleri için gerekli olan IVR Yapısı kurulumlarını sizler için gerçekleştiriyoruz. Sizlere IVR Yapısı ile yapılabilecek yönlendimeler ile ilgili bir şemayıda altta sunuyoruz. Sunduğumuz IVR Yapısı basit IVR Yapısıdır ve istenmesi durumunda profesyonel IVR Yapılarıda oluşturmaktayız.

IVR yapısı, karşılama anonsu ile çağrının karşılanması, tuşlamalara göre çağrının yönlendirilmesi gibi temel özellikleri içermektedir. Bu yapı içerisindeki özellikler aşağıda listelenmiştir:

  • Türkçe, İngilizce, Almanca, İtalyanca, Rusça gibi bir çok dil desteği ile anonsların sunulması
  • Tuşlamaların dahili ya da harici hedeflere yönlendirilmesi
  • Tuşlamaların seçenekler, dahililer, tüm hedefler gibi sınırlandırılabilmesi
  • Wav formatında yüklenmiş anonsların iç içe IVR senaryoları olarak çalıştırılabilmesi
  • “Telefonunuzu Bağlıyorum”, “Görüşmeleriniz kayıt altındadır” gibi çıkış anonslarının tanımlanması
  • Tuşlama yapılmamasında farklı bir hedefe yönlendirilebilme
  • Hatalı tuşlamada farklı bir hedefe yönlendirebilme
  • Hatalı tuşlamada veya tuşlama olmaması durumunda anons tekrarı
  • Tuşlama süresinin her bir IVR senaryosunda farklı olabilmesi
  • Tuşlama yapılmaması ya da hatalı tuşlama yapılması durumlarının sınırlandırılabilmesi
  • Tuşlamanın “Ana Menü Tercih”, “Ürün Tercihi”, “Anket Puanı” gibi IVR tuşlama raporuna bir isim ile kayıt edilebilmesi
  • Tuşlamaların zaman koşuluna göre sınırsız tanımlanabilmesi
  • “27”, “3441” gibi birden fazla numaradan oluşan tuşlamalara hedef tanımlanabilmesi
  • Excel ile tuşlama bilgilerinin yüklenebilmesi veya excel formatında listenin elde edilebilmesi
  • IVR ile yapılabilecek işlemlerdir.